Prof. Dr. Sabine Küster

Professor - aktiv

Position / Amtsbezeichnung
Lehrstuhlinhaberin
Universität
Universität Mannheim
Fachbereich
Fakultät für Betriebswirtschaftslehre
Arbeitsbereiche
Allgemeine Betriebswirtschaftslehre und Marketing III
Forschungsbereiche
Strategic Marketing Management
Management of Innovations
Individual Decision-Making of Managers and Customers
International Marketing
Land
Deutschland
Ort / PLZ
68131 Mannheim
Strasse
Schloss
Sekretariat
0621-181-2388
FAX
0621-181-2398

Veröffentlichungen

"Managers’ Marketing Alliance Formation Behavior: The Role of External Factors and Managers’ Personality Traits", Arbeitspapier W132e des Instituts für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim, 2010 (mit Thomas Rilling)

"Customer Confusion: Wie Produktvielfalt dem Unternehmen schaden kann", Wissenschaftliches Arbeitspapier W131 des Instituts für Marktorientierte Unternehmungsführung, Universität Mannheim, 2009. (mit Sebastian Buys)

"How to Design International Loyalty Programs", Wissenschaftliches Arbeitspapier W129e des Instituts für Marktorientierte Unternehmungsführung, Universität Mannheim, 2009. (mit Silke Hess und Martin Stier)

"Der Einfluss des Markenwertes auf die Unternehmensperformance", Management Know-how Papier M116 des Instituts für Marktorientierte Unternehmungsführung, Universität Mannheim, 2009. (mit Nina Landauer und Andreas Becker)

"The Impact of Brand Value on Corporate Performance", Management Know-how Papier M116e des Instituts für Marktorientierte Unternehmungsführung, Universität Mannheim, 2009. (mit Nina Landauer und Andreas Becker)

"How to Overcome Customers' Adoption Barriers?”, Advances in Consumer Research, 2009, 36 (1), 783-784. (mit Silke C. Heß)

"Open Innovation in Innovation Networks: Insights into the Automobile Industry", Management Know-how Papier M 109e des Instituts für Marktorientierte Unternehmungsführung, Universität Mannheim, 2008. (mit Monika C. Schuhmacher und Ben D. Werner)

"An Input-Process-Output Investigation of NPD Team Performance", Management Know-how Papier M 114e des Instituts für Marktorientierte Unternehmungsführung, Universität Mannheim, 2008. (mit Monika C. Schuhmacher, Christine Lenz und Julius Mantel)

"Brands as Means of Self-expression: A Cross-cultural Comparison", Wissenschaftliches Arbeitspapier W119e des Instituts für Marktorientierte Unternehmungsführung, Universität Mannheim, 2008. (mit Silke C. Heß, Jennifer Young und Julia Hinkel)

"Grundlagen des Marketing", in: Das neue Lexikon der Betriebswirtschaftslehre, Häberle, Siegfried G. (Herausgeber), 2008, Wissenschaftsverlag Oldenbourg, 808-813. (mit Barbara Pramböck)

„Aufbau und Steuerung von Dienstleistungsmarken, in: Erfolgsfaktoren der Markenführung: Know-how aus Forschung und Management“, Bauer, Hans H., Huber, Frank & Albrecht, Carmen-Maria (Herausgeber), 2008, Vahlen, 459-472. (mit Hans H. Bauer, Frank Huber und Silke C. Heß)

„Die Bedeutung von Open Innovation in Innovationsnetzwerken. Einblicke in die Automobilindustrie“, Arbeitspapier M109 des Instituts für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim, 2007. (mit Monika C. Schuhmacher und Ben D. Werner)

„Adoptionsbarrieren bei Produktinnovationen: Kundenseitige und unternehmerische Herausforderungen des Neuproduktmanagements“, in: Vielfalt und Einheit in der Marketingwissenschaft. Ein Spannungsverhältnis, Bayón, Tomás, Herrmann, Andreas & Huber, Frank (Herausgeber), 2007, Gabler, 77-96. (mit Silke C. Heß)

"Customer Benefits in Business-to-Business Markets: A Cross-Cultural Comparison," Journal of International Marketing, 2005, 13 (3). (mit Christian Homburg, Nikolas Beutin, & Ajay Menon)

"Winning the Take-Off Battle," European Business Forum, 2005, 20 (Winter), 45-48.

"The Dilemma of Pricing a Radical Innovation," ECCHO, 2003, Autumn/Fall, 14-15.

"Entry Strategy for Radical Product Innovations: A Conceptual Model and Propositional Inventory," International Journal of Research in Marketing, 2002, 19(1), 21-42. (mit Elisa Montaguti & Thomas S. Robertson)

"Toward an Improved Understanding of Industrial Buying Behavior: Determinants of the Number of Suppliers," Journal of Business-to-Business Marketing, 2001, 8 (2), 5-33. (mit Christian Homburg)

"Verteidigungsstrategien gegen neue Wettbewerber," Zeitschrift für Betriebswirtschaftslehre, 2001, 71 (10), 1191-1215. (mit Thomas S. Robertson, Christian Homburg, & Heiko Schäfer)

"Firm Strategy and Diffusion Speed," in New-Product Diffusion Models, Vijay Mahajan, Eitan Muller & Yoram Wind (Herausgeber), 2000, Kluwer Academic Publishers, 25-47. (mit Hubert Gatignon & Thomas S. Robertson)

"L'Art du Marketing," Concepts et Pratique du Marketing par les plus Grands Spécialistes Internationaux, Village Mondial, 2000.

"Retaliatory Behavior to New Product Entry," Journal of Marketing, 1999, 63 (4), 90-106. (mit Christian Homburg & Thomas S. Robertson)

"How New Technologies Can Take-Off Fast," in Mastering Marketing: A Comprehensive MBA Companion, 1999, FT Pitman Publishing (veröffentlicht in U.S., U.K., Frankreich, Deutschland und Indien). (mit Elisa Montaguti & Thomas S. Robertson)

"Nivea Sun - A Case Study in Promotional Budget Allocation," in European Casebook on Principles in Marketing, Jim Saker & Gareth Smith (Herausgeber), 1996, Prentice-Hall, 113-130.


Monographien

“Marketing Management – A Contemporary Perspective”, 2009, McGraw-Hill, London. (mit Christian Homburg & Harley Krohmer)

“Retaliatory Behavior to New Product Entry”, 1996, London University Press.


Publikationen in der Wirtschaftspresse

"Brands – A tale of the mighty?", Association of MBAs, Ambition, April–June 2009, Issue 10.

"Ketchup muss rot sein", Fincancial Times Deutschland, 29. Oktober 2008.

"Marketing Orientierung für Professoren und Praktiker", Die Welt, März 1, 2003.

"Accélérer le Décollage des Nouvelles Technologies", Les Echos, November 20, 2001.

"Can Technology Wisdom be Taught?", The Industry Standard, May 12, 2001.

"Technology Takeoff - How do new technologies get there?", Financial Times, September 1998.


Publikationen in Conference Proceedings

"Product Bundling or Mental Simulation: What is More Effective in Reducing Usage Barriers", Proceedings of the AMA Winter Educators' Conference, February 19-22, 2010, New Orleans, LA, 2010. (mit Jennifer Fitzgerald, Silke Claudia Hess und Judith Bucerius)

"Customer Confusion and Product Line Size: Implications for Product Line Management", Proceedings of the AMA Winter Educators' Conference, February 19-22, 2010, New Orleans, LA, 2010. (mit Sebastian Buys)

"Customer Confusion Caused by Product Variety", Proceedings of the ANZMAC Conference, November 30 – December 2, 2009, Melbourne, Australia, 2009. (mit Sebastian Buys)

"Implemented Default or Induced Emotions: What Really Helps to Overcome the Innovation Bias?", Proceedings at the AMA Summer Educators' Conference, August 7-10, 2009, Chicago, Illinois, 2009. (mit Silke C. Heß)

"Consumer Evaluations of Intelligent Products", Proceedings of the 16th IPDM Conference, June 7-9, 2009, Enschede, Holland, 2009. (mit Monika C. Schuhmacher und Claudia Grigull)

"Managing Customers' Adoption Barriers. Mental Simulation and Benefit Comparison", AMA Winter Educators' Conference, February 21-23, 2009, Tampa, Florida, 2009. (mit Silke C. Heß)

"How to Overcome Customers’ Adoption Barriers", Proceedings of the NeuroPsychoEconomics Conference, October 9-10, 2008, Munich, Germany, 2008. (mit Silke C. Heß)

"What Do Brands Signal for New Products?", Proceedings of the 37th EMAC Conference, May 27-30, 2008, Brighton, UK, 2008. (mit Silke C. Heß und Isabel Staufer)

"What Influences NPD Team Performance: An Input-Process-Output Investigation", Proceedings of the 15th IPDM Conference, June 30 - July 1, 2008, Hamburg, Germany, 2008. (mit Monika C. Schuhmacher, Christine Lenz und Julius Mantel)

"Customer Integration in Innovation Networks: Insights into the Automobile Industry", Proceedings of the 15th IPDM Conference, June 30 - July 1, 2008, Hamburg, Germany, 2008. (mit Monika C. Schuhmacher und Ben D. Werner)

"Brands as Means of Self-Expression. A Cross-Cultural Study", Proceedings of the ANZMAC Conference, December 3-5, 2007, Dunedin, New Zealand, 2007. (mit Silke Heß, Julia Hinkel und Jennifer Young)

“Entry Strategies and Product Takeoff”, 36th EMAC Conference 2007 “Flexible Marketing in an unpredictable World”, Reykjavik University, Reykjavik (Island). (mit Christian Homburg)

“In Brands We Trust: Marketing’s Impact on Service Brand Personality and Trust”, 36th EMAC Conference 2007 “Flexible Marketing in an unpredictable World”, Reykjavik University, Reykjavik (Island). (mit Hans H. Bauer, Silke C. Hess & Frank Huber)

“Entry Strategies and Product Takeoff”, 28th Joint HEC/INSEAD/ESSEC Research Seminar, ESSEC, Cergy (Frankreich), März 2007. (mit Christian Homburg)

“Shareholder Value Orientation of Marketing: The Construct and its Performance Implications”, AMA Winter Educators’ Conference, St. Petersburg, Florida (USA), Februar 2006. (mit Christian Homburg & Thomas Luers)

"Explaining New Product Takeoff," 34th EMAC Conference 2005 "Rejuvenating Marketing: Contamination, Innovation, and Integration," Università Bocconi, Mailand (Italien). (mit Christian Homburg)

"Diffusion of Durable Consumer Goods in Europe: A Comparative Study," Research Symposium, Vienna University of Economics and Business Administration (Österreich), Mai 2003. "Explaining New Product Takeoff," Proceedings of 34th EMAC Conference "Rejuvenating Marketing: Contamination, Innovation, and Integration," Università Bocconi, Milan (Italien). (with Christian Homburg)

"Choice Between Process and Product Innovation," Research Seminar, Marketing Department, New York University (USA), September 2002.

"Technology Adoption in Second Generation Broadband Technology,” Internet Broadband 2001, Expert Panel Conference at New York University (USA), April 2001.

"Technology Diffusion and the Strategic Interface," London Business School Research Series, Juni 2000.

"Firm Strategy and Technology Take-Off," AMA Winter Marketing Educators' Conference, Chicago, Illinois (USA), Februar 2000.

"Conjecture and Competitive Decision-Making: In Search for Competitive Rationality in Strategy Formulation," ESSEC Graduate School of Management (Frankreich), Februar 1999.

"The Interface of Strategy and Diffusion," New Product Diffusion Models Conference, Wharton School, Philadelphia (USA), September 1998.

"Dimensions and Determinants of Retaliatory Behavior to New Product Entry," AMA Winter Marketing Educators' Conference, St. Petersburg (USA), Februar 1997.

"Retaliatory Behavior of Firms Threatened by Innovators: An Empirical Investigation Using Structural Equation Modeling," INFORMS Marketing Science Conference, Gainesville (USA), September 1996.

"How Do Incumbents Retaliate? An Empirical Investigation of Competitive Reactions to Innovations and Imitations," 25th EMAC Conference 1996, Budapest (Ungarn), May 1996.

First French-German Quantitative Modeling Workshop, Humboldt University, Berlin, Mai 1996.

Quantitative Modeling Seminar, EIASM Seminar Series, Leuven University, Leuven (Belgien), September 1995.

"Competitive Signaling in Emerging Technologies," 24th EMAC Conference 1995 '”Marketing Today and for the 21st Century”,' Paris (Frankreich), May 1995.

"Retaliatory Response to New Product Entry," University of Florida, Gainesville (USA), November 1994.

"Competitive Response Models," Stanford University, Palo Alto (USA), Oktober 1994.

"Validation with Structural Equation Modeling," ESSEC, Paris (Frankreich), Oktober 1994.

"Competitive Signaling in Emerging Technologies," IMD, Lausanne (Schweiz), September 1994.

American Marketing Association Doctoral Consortium Fellow, University of Santa Clara, Kalifornien (USA), August 1994.

"Marketing Response to Innovative Entrants," 23rd EMAC Conference 1994 “'Marketing: Its Dynamics and Challenges”,' Maastricht (Niederlande), May 1994.

Delegate EIASM Doctoral Colloquium in Maastricht (Niederlande), May 1994.

Delegate EIASM Doctoral Colloquium in Barcelona (Spanien), Mai 1993.

Teile diesen Professor

Nutzungshinweise: Jede natürliche Person darf sich nur mit einer E-Mail Adresse bei WiWi-Online registrieren lassen. Die Nutzung der Daten die WiWi-Online bereitstellt ist nur für den privaten Gebrauch bestimmt - eine gewerbliche Nutzung ist verboten. Eine automatisierte Nutzung von WiWi-Online und dessen Inhalte, z.B. durch Offline-Browser, Download-Manager oder Webseiten etc. ist ausdrücklich strengstens untersagt. Zuwiderhandlungen werden straf- und zivilrechtlich verfolgt.