Prof. Dr. Christian Lüthje

Professor - aktiv

Position / Amtsbezeichnung
Institutsleiter
Universität
Technische Universität Hamburg
Fachbereich
Kühne School of Logistics and Management
Institut
Institut für Marketing
Forschungsbereiche
Marketing und Innovation
Land
Deutschland
Ort / PLZ
21073 Hamburg
Strasse
Schwarzenbergstraße 95
Telefon
+49-(0)40 428 78 -4514
Sekretariat
+49-(0)40 428 78 -4515

Autorentätigkeiten

Bücher und Herausgeberschaften

Lüthje, C. (2008). Der Prozess der Innovation, Tübingen, Mohr Siebeck.

Herstatt, C. / Lüthje, C. Hrsg. (2003). Market orientation in innovation management,
International Journal of Technology Management, 26 (5/6).

Lüthje, C. (2000). Kundenorientierung im Innovationsprozess: Eine Untersuchung der
Kunden-Hersteller-Interaktion auf Konsumgütermärkten, Wiesbaden: DUV.

Veröffentlichungen

Referierte Aufsätze in Fachzeitschriften

Kalogerakis, K. / Lüthje, C. / Herstatt, C. (2009, forthcoming). Developing Innovations Based on Analogies. Journal of Product Innovation Management.

Henneke, D. / Lüthje, C. (2007). Interdisciplinary heterogeneity as a catalyst for product innovativeness of entrepreneurial teams. Journal of Creativity and Innovation Management, 16 (2), S. 121-132.

Lüthje, C. / Prügl, R. (2006). Preparing business students for cooperation in multidisciplinary new venture teams: Empirical insights from a business planning course, Technovation, 26(2), S. 211-219.

Lüthje, C. / Herstatt, C. / von Hippel, E. (2005). User innovators and "local" information:The case of mountain biking, Research Policy, 34, S. 951-965.

Tietz, R. / Morrison, P.D. / Lüthje, C. / Herstatt, C. (2005). The process of userinnovation: A case study on user innovation in a consumer goods setting, International Journal of Product Development Management, 2(4).

Franke, N. / Lüthje, C. (2004). Entrepreneurial intentions of business students: A benchmarking study, International Journal of Innovation and Technology Management, erscheint im Oktober 2004.

Lüthje, C. / Herstatt, C. (2004). The Lead User method: Theoretical-empirical foundation and practical implementation, R&D Management, 34(5), S. 549-564.

Lüthje, C. (2004). Characteristics of innovating users in a consumer goods field: An empirical study of sport-related product consumers, Technovation, 24 (9), S. 683-695.

Lüthje, C. / Herstatt, C. / Lettl, C. (2003). Knowledge distribution among market experts: A closer look into the efficiency of information gathering for innovation projects, International Journal of Technology Management, 26 (5/6), S. 561-577.

Lüthje, C. / Franke, N. (2003). The ‚making’ of an entrepreneur: Testing a model of entrepreneurial intent among engineering students at MIT, R&D Management, 33 (2), S. 135-147.

Sattler, H. / Schrader, S. / Lüthje, C. (2003). Informal cooperation in the US and Germany: Cooperative managerial capitalism vs. competitive managerial capitalism in interfirm information trading, International Business Review, 12 (3), S. 272-295.

Franke, N. / Lüthje, C. (2002). Unternehmensgründungen - dank oder trotz Förderung?, Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 54 (März), S. 96-112.

Schrader, S. / Lüthje, C. (1998). El cese de altos directivos en las empresas: Un análisis empírico, Revista Internacional de Dirección de Empresas, 1 (3), S. 299-323.

Schrader, S. / Lüthje, C. (1995). Das Ausscheiden der Spitzenführungskraft aus dem Unternehmen, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 65 (5), S. 467-493.


Nicht referierte Aufsätze in Fachzeitschriften

Herstatt, C. / Lüthje, C. / Lettl, C. (2002). Fortschrittliche Kunden zu Innovationen stimulieren, Harvard Business Manager, 24 (1), S. 60-68.


Referierte Beiträge in Sammelwerken

Lüthje, C. / Prügl, R. (2008). The long shadow of cooperation satisfaction in interedisciplinary projects, Proceedings of the 15th IPDMC, Hamburg, Germany.

Henneke, D. / Lüthje, C. (2008). Peformance implications of Dynamic Capabilities: The mediating role of organizational innovativeness, Proceedings of the 15th IPDMC, Hamburg, Germany.

Kalogerakis, K./ Lüthje, C./ Schulthess, M. / Herstatt, C. (2008). The Value of Analogies in NPD - An Empirical Investigation of Industrial Designers, Proceedings of the 15th International Product Development Management Conference, Hamburg, Germany.

Gebauer, J. / Füller, J. / Lüthje, C. (2008): The influence of user motives on the characteristics of user innovations, Proceedings of the 15th International Product Development Management Conference, Hamburg, Germany.

Lüthje, C. (2006). Die Verbreitung von Innovationen, Enzyklopädie der Psychologie, Serie III: Wirtschafts-, Organisations- und Arbeitspsychologie, Band 5: Marktpsychologie, von Rosenstiel, L. / Frey, D. (Hrsg.), Göttingen et al., Hogrefe, S. 291-346.

Lüthje, C. / Prügl, R. / Testa, M. R. (2005). Technologist meets Businessman: Empirical Insights from an interdisciplinary interface. Proceedings of the 14th IAMOT Conference, Vienna.

Herstatt, C. / Lüthje, C. (2005). Quellen für Neuproduktideen. Handbuch Technologieund Innovationsmanagement, Albers, S. / Gassmann, O., Wiesbaden, Gabler, S. 265-284.

Prügl, R. / Lüthje, C. (2005). The psychological effects of interdisciplinary cooperation experience in innovation teams. Procedings of the Summer Marketing Educators' Conference (AMA), San Francisco.

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