Prof. Dr. TC Melewar
Professor - aktiv
Universität
Middlesex University London
Middlesex University London
Fachbereich
Department of International Management and Innovation
Department of International Management and Innovation
Arbeitsbereiche
Marketing und Strategie
Marketing und Strategie
Forschungsbereiche
branding
corporate identity
international marketing
branding
corporate identity
international marketing
Land
Schweiz
Schweiz
Ort / PLZ
+44 (0)20 8411 London
+44 (0)20 8411 London
Strasse
Middlesex University Hendon campus The Burroughs
Middlesex University Hendon campus The Burroughs
Veröffentlichungen
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C , Srivoravilai, Nopporn, Liu, Martin et al.: Value Marketing Through Corporate Reputation: An Empirical Investigation of Thai Hospitals. In: Journal of Marketing Management - 2010.
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Pickton, David, Gupta, Suraksha et al.: MNEs Executive Insights Into International Advertising Programme Standardisation. In: Journal of Marketing Communications - Vol 15 Iss 5 - 2009, S. 345 ff.
ISBN/ISSN: 0265-0487
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Bartholme, Roland: Adding New Dimensions to Corporate Identity Management and Corporate Communications: Exploring the Sensory Perspective. In: The Marketing Review - Vol. 9 No. 2 - 2009, S. 155 ff.
ISBN/ISSN: 1469-347X
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Hayday, David, Cohen, Geraldine et al.: EU Enlargement: A Case Study of Branding Standardisation. In: Euromed Journal of Business - Vol. 3 Iss. 2 - 2008, S. 179 ff.
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C: Facets of Corporate Identity, Communication and Reputation / T C Melewar (Hrsg.) - : Routledge, 2008.
ISBN/ISSN: 978-0-415-40527-0
Weiterführende Informationen: http://www.routledgebusiness.com/books/Facets-of-C....
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C: Contemporary Thoughts on Corporate Branding and Corporate Identity Management / T C Melewar (Hrsg.) - : Palgrave , 2008.
ISBN/ISSN: 9780230543140
Weiterführende Informationen: http://www.palgrave.com/products/title.aspx?PID=27....
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Karaosmanoglu, Elif: Seven Dimensions of Corporate Identity: A Categorisation from the Practitioners? Perspectives. In: European Journal of Marketing - Vol. 40, No. 7/8 - 2006, S. 846 ff.
ISBN/ISSN: 0309-0566
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C: Impact of Brand Websites on Brand Equity: A Review of Literature, Theoretical Framework and Research Agenda. In: International Journal of Market Research - Vol. 48, Iss. 5 - 2006, S. 575 ff.
ISBN/ISSN: 1470-7853
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Karaosmanoglu, Elif, Patterson, Douglas: Corporate Identity: Concept, Components and Contribution. In: Journal of General Management - Vol. 31, No. 1 - 2005, S. 59 ff.
ISBN/ISSN: 0306-3070
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Vemmervik, Claes: International Advertising Strategy: A Review, Reassessment and Recommendation. In: Management Decisions - Vol. 42, No. 7 - 2004, S. 863 ff.
ISBN/ISSN: 0025-1747
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C: Determinants of the Corporate Identity Construct: A Review of Literature. In: Journal of Marketing Communications - Vol. 9, No. 3 - 2003, S. 195 ff.
ISBN/ISSN: 1352-7266
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Walker, Christopher: Global Corporate Brand Building: Guidelines and Case Studies. In: Journal of Brand Management - Vol. 11, No. 2 - 2003, S. 157 ff.
ISBN/ISSN: 1350-231X
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Balabanis, George, Mueller, Rene: The Relationship between Consumer Ethnocentrism and Human Values. In: Journal of Global Marketing - Vol. 15, No.3/4 - 2002, S. 7 ff.
ISBN/ISSN: 0891-1762
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Balabanis, George, Mueller, Rene: The Human Values? Lenses of Country of Origin Images: International Marketing Review. In: International Marketing Review - Vol. 19, No. 6 - 2002, S. 582 ff.
ISBN/ISSN: 0265-1335
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Saunders, John, Balmer, John: Cause, Effect and Benefits of a Standardised Corporate Visual Identity System of UK Companies Operating in Malaysia. In: European Journal of Marketing - Vol. 35, No 3/4 - 2001, S. 414 ff.
ISBN/ISSN: 0309-0566
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Balabanis, George, Diamantopoulos, Adamantios: The Impact of Nationalism, Patriotism and Internationalism on Consumer Ethnocentric Tendencies. In: Journal of International Business Studies - Vol. 32, Iss. 1 - 2001, S. 157 ff.
ISBN/ISSN: 0047-2506
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Saunders, John: Global Corporate Visual Identity Systems: Using an Extended Marketing Mix. In: European Journal of Marketing - Vol. 34, No 5/6 - 2000, S. 538 ff.
ISBN/ISSN: 0309-0566
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C, Saunders, John: International Corporate Visual Identity: Standardisation or Localisation. In: Journal of International Business Studies - Vol. 30, No. 3 - 1999, S. 583 ff.
(Third Quarter)
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C , Saunders, John: Global Corporate Visual Identity System: Standardisation, Control and Benefits. In: International Marketing Review: Special Issue on International Marketing Communications - Vol. 15, No. 4 - 1998, S. 291 ff.
ISBN/ISSN: 0265-1335
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
T C Melewar
Melewar, T C: Vollständige Publikationsübersicht / all publications - 1997.
Weiterführende Informationen: https://home.zhaw.ch/~jeni/Publications_of_TC_Mele....
Beteiligte ZHAW-AutorInnen
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