Hon.-Prof. Dr. Gerhard Satzger

Professor - aktiv

Universität
Karlsruher Institut für Technologie
Fachbereich
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Institut
Karlsruhe Service Research Institute
Arbeitsbereiche
Service Innovation & Management
Forschungsbereiche
Gestaltung und Management von IT-basierten und -unterstützten Dienstleistungen
Land
Deutschland
Ort / PLZ
76131 Karlsruhe
Strasse
Kaiserstraße 12
Telefon
+49 (721) 608 - 8763
FAX
+49 (721) 608 - 5655

Weitere Positionen und Funktionen

u.a. Mitglied des Hochschullehrerverbandes für Betriebswirtschaft, des betriebswirtschaftlichen Ausschusses des VDMA sowie des Arbeitskreises „Unternehmenswachstum und internationales Management“ der Schmalenbach Gesellschaft. Außerdem gehört Dr. Satzger dem Beirat der Deutschen Gesellschaft für Recht und Informatik e.V. (DGRI) an.

Veröffentlichungen

Kieninger, A., Westernhagen, J., Satzger, G. 2011, forthcoming
The Economics of Service Level Engineering. Proceedings of the 44th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 44). (Kauai, Hawaii, USA).


Satzger, G., Kieninger, A. 2011, forthcoming
Risk-Reward Sharing in IT Service Contracts – A Service System View. Proceedings of the 44th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 44). (Kauai, Hawaii, USA).

Kern, R., Thies, H., Satzger, G. 2010, forthcoming
Statistical Quality Control for Human-Based Electronic Services. Proceedings of the International Conference on Service-Oriented Computing ICSOC 2010.

Satzger, G., Neus, A. 2010
Principles of Collaborative Innovation – Models and implementation of open and peer-to-peer innovation approaches. in: Gerybadze, A., Hommel, U., Reiners, H. W., Thomaschewski, D. (eds.), Innovation and International Corporate Growth. 219–238. Springer.


Conte, T., Blau, B., Satzger, G., van Dinther, C., Weinhardt, C. 2010, forthcoming
Rewarding Participation in Service Value Networks - An Approach to Incentivize the Joint Provisioning of Complex E-Services. e-Service Journal 7(2).

Schulteß, P., Wegener, S., Neus, A., Satzger, G. 2010
Innovating for and with your service customers: An assessment of the current practice of collaborative service innovation in Germany. Procedia - Social and Behavioral Sciences 2(4). 6503–6515.

Satzger, G. 2010, forthcoming
Service Science – der Schlüssel zur Wettbewerbsfähigkeit in der „Industriellen Revolution 2.0“?. Tagungsband der 8. Dienstleistungstagung des BMBF.

Kern, R., Bauer, C., Thies, H., Satzger, G. 2010, forthcoming
Validating results of human-based electronic services leveraging multiple reviewers. Proceedings of the 16th Americas Conference on Information Systems (AMCIS). (Lima, Peru).


Kundisch, D., Satzger, G. 2010
Einfluß der Finanzierung auf die Steuerbarkeit und Wirtschaftlichkeit von Investitionen. Der Betrieb 11. 569–576.

Kern, R., Bauer, C., Thies, H., Satzger, G. 2010, forthcoming
Efficient quality management for human-based electronic services. Abstract. Accepted for the 19th Annual Frontiers in Service Conference, Karlstad, Sweden.

Habryn, F., Blau, B., Satzger, G., Kölmel, B. 2010, forthcoming
Towards measuring customer intimacy in B2B services. Proceedings of the First International Conference Exploring Service Science IESS.

Satzger, G., Schulteß, P., Neus, A. 2009
Knowledge Intensive Services Procurement Strategy. KSRI Research Report.

Kern, R., Zirpins, C., Satzger, G. 2009
People Services: Manpower as a Service. Abstract. Accepted for 18th Annual Frontiers in Service Conference, Honolulu, USA.

Satzger, G., Ganz, W., Kieninger, A. 2009
Service Science – das unbekannte Wesen. in: Spath, D. (ed.), Arbeits- und Dienstleistungsforschung als Innovationstreiber. 126–130. Fraunhofer Verlag.

Jetter, M., Satzger, G., Neus, A. 2009
Technological Innovation and Its Impact on Business Model, Organization and Corporate Culture – IBM`s Transformation into a Globally Integrated, Service-Oriented Enterprise. Business & Information Systems Engineering (1). 37–45.

Jetter, M., Satzger, G., Neus, A. 2009
Technologische Innovation und die Auswirkung auf Geschäftsmodell, Organisation und Unternehmenskultur. Wirtschaftsinformatik (1). 43–52.

Satzger, G., Ganz, W., Kremer, A. 2008
Service Science: Hype or Cornerstone for Future Success – A Five-Step Roadmap to Clarity. Proceedings of the 18th International RESER Conference.

Satzger, G. 2008
Dienstleistungswissenschaft – Anforderungen der Praxis an Dienstleistungsforschung und -lehre.. in: Gatermann, I., Fleck, M. (eds.), Technologie und Dienstleistung - Beiträge der 7. Dienstleistungstagung des BMBF. 187–195.

Neus, A., Satzger, G. 2008
Procurement of Knowledge-Intensive Services – A Maturity Model. Abstract. Angenommener Beitrag für: 17th Annual Frontiers in Service Conference, Washington D.C..

Satzger, G. 2003
Wirtschaftsinformatik-Professoren der Zukunft – Sind Wissenschaft und Praxis notwendigerweise antagonistische Karrierealternativen?. Wirtschaftsinformatik 45(3). 377–379.

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