Influencer marketing: opportunities for startups in and after the Covid-19 crisis
Beschreibung
Mad Men times are over. From an economical point of view, Covid-19 accelerated an evolution in the advertising space that was long overdue. We as consumers spend more and more time on digital media, and when we do, we don’t like seeing any advertising breaks. That sounds like a problem, but it is an opportunity. People trust people, and so influencer marketing is a way to connect with consumers where they choose to listen, where they care. We enable that, and further amplify the content that we produce through performance marketing. It is about building the bridge from awareness to conversion, all in a measurable connected consumer journey. It is a new era of advertising, ready for a new generation of advertisers! (held only in English)
Chris Kastenholz, Co-Founder & CEO Pulse advertising
Gründungsfabrik Rheingau
Ringvorlesung von der Idee bis Gründung
Alle zwei Wochen abwechselnd in Englisch und Deutsch
Die jede zweite Woche stattfindende offene Ringvorlesung richtet sich an alle Gründungsinteressierten mit oder ohne konkrete Idee. In dieser Vortragsreihe geht es rund um das Thema Existenzgründung sowie Erfahrungsaustausch von Experten sowie Gründender‘innen. Hier werden gründungsrelevante Themen durch Expert‘innen aus der Praxis und von EBS- und HGU-Dozierende vorgestellt und anwendungsnah diskutiert. Dieses Programm richtet sich in erster Linie an Studierende mit generellem Interesse am Thema; Gründer‘innen und Gäste außerhalb der Hochschulen sind jederzeit ebenso willkommen. Bei Teilnahme von 20 Vorlesungen der Ringvorlesung (ca.80 % der angebotenen Vorlesungen im Jahr), erhält der/die Gründungsinteressierte eine Bescheinigung über die Teilnahme an der Ringvorlesung.
Rückfragen zur Ringvorlesung gerne an hallo@gf-rheingau.de richten.