Prof. Dr. rer. pol. Gert Bruche
Professor - aktiv
Universität
Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin
Berlin School of Economics and Law
Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin
Berlin School of Economics and Law
Fachbereich
Fachbereich I - Wirtschaftswissenschaften
Fachbereich I - Wirtschaftswissenschaften
Institut
Facheinheit BWL I (Unternehmensführung/Personal/Organisation)
Facheinheit BWL I (Unternehmensführung/Personal/Organisation)
Arbeitsbereiche
Internationale Unternehmensführung
Internationale Unternehmensführung
Forschungsbereiche
Globalisation of research and development with a focus on China/India vs. Europe
Strategies of multi-national companies from emerging countries
Global shifts in the production and acquisition of knowledge
Competition strategy
dynamic approaches from the point of view of resources
Globalisation of research and development with a focus on China/India vs. Europe
Strategies of multi-national companies from emerging countries
Global shifts in the production and acquisition of knowledge
Competition strategy
dynamic approaches from the point of view of resources
Land
Deutschland
Deutschland
Ort / PLZ
10825 Berlin
10825 Berlin
Strasse
Badensche Straße 50/51
Badensche Straße 50/51
Telefon
+49 (0)30 85789-106
+49 (0)30 85789-106
FAX
+49 (0)30 85789-169
+49 (0)30 85789-169
Veröffentlichungen
Innovation-based Market Entry and Sustainable Competitive Advantage – The Case of Scienova GmbH (MBA thesis)
The Role of Supplier Management in Achieving Competitive Advantage in the Ultra Low Cost Car Market – The Case of Tata Nano’s Cost Leadership Strategy (MBA thesis)
Formulation of a Growth-Oriented Competitive Strategy for a Highly Specialised Biotech Company (Bachelor thesis)
Business management evaluation of system component innovations and their broad proprietary exploitation (sponsor: Roche Diagnostics) (MBA thesis)
Market strategies of telecommunications providers in rural areas of India (Bachelor thesis)
Selection and Evaluation of Potential Partners for the Engine Overhaul in Asia (Sponsor: Lufthansa Technik) (Diploma thesis)
Challenges and Success Factors at the Post Merger & Acquisition Phase – The Case of Lenovo's Takeover of IBM's PC Business (MBA thesis) Nutzungshinweise: Jede natürliche Person darf sich nur mit einer E-Mail Adresse bei WiWi-Online registrieren lassen. Die Nutzung der Daten die WiWi-Online bereitstellt ist nur für den privaten Gebrauch bestimmt - eine gewerbliche Nutzung ist verboten. Eine automatisierte Nutzung von WiWi-Online und dessen Inhalte, z.B. durch Offline-Browser, Download-Manager oder Webseiten etc. ist ausdrücklich strengstens untersagt. Zuwiderhandlungen werden straf- und zivilrechtlich verfolgt.