Univ.-Prof. Dr. Nicola Stokburger-Sauer

Professor - aktiv

Universität
Universität Innsbruck
Fachbereich
Fakultät für Betriebswirtschaft
Institut
Institut für Strategisches Management, Marketing und Tourismus
Arbeitsbereiche
Betriebswirtschaftslehre mit dem Schwerpunkt Tourismus und Dienstleistungsbetriebe
Land
Österreich
Ort / PLZ
6020 Innsbruck
Strasse
Universitätsstraße 15
Telefon
+43 / 512 / 507-7081

Autorentätigkeiten

Bayón, Tomas, Andreas Herrmann, Frank Huber, Maik Hammerschmidt, and Nicola E.
Stokburger-Sauer (Eds.) (2007): Vielfalt und Einheit in der Marketingwissenschaft - Ein
Spannungsverhältnis, Wiesbaden, Gabler. [Diversity and unity in marketing research]

Sauer, Nicola E. (2003), Consumer Sophistication: Messung, Determinanten und
Wirkungen auf Kundenzufriedenheit und Kundenloyalität, Dissertation, University of
Mannheim: Gabler. [Consumer sophistication: Measurement, antecedents and
consequences on customer satisfaction and customer loyalty]

Veröffentlichungen

Articles in Refereed Academic Journals

Stokburger-Sauer, Nicola E. and Wayne D. Hoyer (2008), Consumer Advisors Revisited:
What Drives Market Mavens and Opinion Leaders and Why?, Journal of Consumer
Behaviour, 8 (2), 100-11.

Stokburger-Sauer, Nicola E., Hans H. Bauer, and Ralf Mäder (2008), Kundenidentifikation
als Basis von Kundenloyalität: Theoretische und empirische Grundlagen für eine
Umsetzung in der Unternehmenspraxis, in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 78 (9),
923-950.

Bauer, Hans H., Nicola E. Stokburger-Sauer, and Stefanie Exler (2008), Brand Image and
Brand Loyalty in Professional Team Sport: A Refined Model and Empirical Assessment,
in: Journal of Sport Management, 22 (2), 205-226.

Bauer, Hans H., Nicola E. Sauer, and Christine Becker (2006), Investigating the
Relationship between Product Involvement and Consumer Decision-Making Styles, in:
Journal of Consumer Behaviour, 5 (4), 342-354.

Bauer, Hans H., Nicola E. Sauer, and Stefanie Exler (2005), The Loyalty of German
Soccer Fans: Does a Team’s Brand Image Matter?, in: International Journal of Sports
Marketing & Sponsorship, 7 (1), 11-22.

Sauer, Nicola E. (2005), Entwicklung und Validierung einer Skala zur Messung von
Consumer Sophistication, in: Marketing ZFP, 27 (1), 55-70. [Development and
validation of a scale to measure consumer sophistication]

Bauer, Hans H., Nicola E. Sauer, and Philipp Schmitt (2005), Customer-Based Brand
Equity in the Team Sport Industry: Operationalization and Impact on the Economic
Success of Sport Teams, in: European Journal of Marketing, 39 (5/6), 496-513.

Bauer, Hans H. and Nicola E. Sauer (2004), Die Erfolgsfaktorenforschung als schwarzes
Loch?, Stellungnahme zum Beitrag „Trotz eklatanter Erfolglosigkeit: Die
Erfolgsfaktorenforschung weiter auf Erfolgskurs“ von Alexander Nicolai und Alfred
Kieser, DBW, 62 (6), 579 – 596, in: Die Betriebswirtschaft, 64 (4), 631-633. [Research
on success factors: a black hole?, In response to the manuscript „Despite its
exceptional failure: research on success factors still en vogue”]

Bauer, Hans H., Nicola E. Sauer, and Marc Köhler (2003), Der Einfluss des
Produktwissens und der Produkterfahrung auf das Informationsverhalten und die
Einstellung – Theoretische und empirische Befunde am Beispiel Automobil, in:
Jahrbuch der Absatz- und Verbrauchsforschung, 49 (3), 247-270. [The influence of
product knowledge and product experience on information search and attitude –
Theoretical and empirical findings in the case of automobiles]

Bauer, Hans H., Nicola E. Sauer, and Stefanie Becker (2003), Risikowahrnehmung und
Kaufverhalten im Internet, in: Marketing ZFP, 25 (3), 183-199. [Risk perception and
consumer behavior on the internet]

Bauer, Hans H., Alfred Kieser, Walter A. Oechsler, and Nicola E.
Sauer (2003), Die
Akkreditierung – Eine Leistungsbeurteilung mit System? Die Überprüfung der Qualität
der universitären Ausbildung am Beispiel AACSB, Zeitschrift für Betriebswirtschaft,
Ergänzungsheft 3/2003, Hochschulmanagement, 25-58. [Accreditation – A systematic
evaluation? The assessment of education excellence according to AACSB]

Bauer, Hans H., Nicola E. Sauer, and Kathrin Merx (2002), Der Einfluss von
Kundenemanzipation auf die Kundenzufriedenheit und Markentreue, in: Die
Betriebswirtschaft, 62 (6), 644-663. [The power of consumer emancipation for customer
satisfaction and brand loyalty]

Bauer, Hans H., Nicola E. Sauer, and Nicole Brugger (2002), Die Akzeptanz von
Versicherungsdienstleistungen im Internet: Eine theoretische und empirische Analyse,
in: Zeitschrift für die gesamte Versicherungswissenschaft, 91 (3), 329-363. [Acceptance
of insurance services on the internet: A theoretical and empirical analysis]

Bauer, Hans H., Marc Fischer, and Nicola E. Sauer (2000), Barrieren des elektronischen
Einzelhandels – Eine empirische Studie zum Kaufverhalten im Internet, in: Zeitschrift für
Betriebswirtschaft, 70 (10), 1133-1156. [Barriers of electronic commerce – An empirical
study on consumer behavior on the internet]


Articles in Referred Conference Proceedings

Stokburger-Sauer, Nicola E. and Katharina Faißt (2009), Mixed Branding Versus Brand
Dominant Branding: Can Strong Corporate Brands Help Weak Product Brands to be
Successful?, EMAC 2009 Conference Proceedings.

Stokburger-Sauer, Nicola E., S. Ratneshwar, Sankar Sen, and
Hans H. Bauer (2007),
Exploring the Antecedents and Consequences of Consumer-Brand-Identification,
Association for Consumer Research Conference Proceedings.

Stokburger-Sauer, Nicola E. and Wayne D. Hoyer (2007), Market Mavens and Opinion
Leaders: Are They the Same or Different?, 2007 European Association for Consumer
Research Conference Proceedings.

Bauer, Hans H., Nicola E. Stokburger-Sauer, and Carmen-Maria Albrecht (2007), Can
Brands do Harm? Antecedents to and Consequences of Adolescents’ Perceived Brand
Stress, 2007 AMA Summer Marketing Educators’ Conference Proceedings, Vol. 21.

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