Prof. Dr. Markus Glaser

Professor - aktiv

Universität
Ludwig-Maximilians-Universität München
Fachbereich
Fakultät für Betriebswirtschaft
Forschungsbereiche
Betriebliche Finanzwirtschaft
Investitionsentscheidungen von Unternehmen
Behavioral Finance
Anlegerverhalten
Empirische Kapitalmarktforschung
Land
Deutschland
Ort / PLZ
80539 München
Strasse
Schackstraße 4 Zimmer 08
Telefon
+49 (0) 89 / 2180 - 2211
FAX
+49 (0) 89 / 2180 - 2016

Veröffentlichungen

Refereed Publications (international)

Glaser, Markus, and Jan Riepe, 2014, Internal Capital Market Studies in Empirical Banking: Biases due to Usage of Assets Instead of Risk Capital?, Finance Research Letters 11(1), 47-53. (Link to paper)

Glaser, Markus, Florencio Lopez de Silanes, and Zacharias Sautner, 2013, Opening the Black Box: Internal Capital Markets and Managerial Power, Journal of Finance 68(4), 1577–1631. (Link to paper)

Glaser, Markus, Thomas Langer, and Martin Weber, 2013, True Overconfidence in Interval Estimates: Evidence Based on a New Measure of Miscalibration, Journal of Behavioral Decision Making 26(5), 405-417. (Link to paper)

Glaser, Markus, and Sebastian Müller, 2010, Is the diversification discount caused by the book value bias of debt?, Journal of Banking & Finance 34(10), 2307-2317. (Link to paper)

Glaser, Markus, and Martin Weber, 2009, Which Past Returns Affect Trading Volume?, Journal of Financial Markets 12(1), 1-31 (lead article). (Link to paper)

Glaser, Markus, Thomas Langer, and Martin Weber, 2007, On the Trend Recognition and Forecasting Ability of Professional Traders, Decision Analysis 4(4), 176-193. (Link to paper)

Glaser, Markus, and Martin Weber, 2007, Why Inexperienced Investors Do Not Learn: They Do Not Know Their Past Portfolio Performance, Finance Research Letters 4(4), 203-216, Winner of the "Ross Best Paper Award" for the best paper published in "Finance Research Letters" in the year 2007. (Link to paper)

Glaser, Markus, and Martin Weber, 2007, Overconfidence and Trading Volume, Geneva Risk and Insurance Review 32(1), 1-36 (lead article), Winner of the "SCOR/IDEI/Dauphine Annual Award" for the best paper published in "Geneva Risk and Insurance Review" in the year 2007. (Link to paper)

Glaser, Markus, Thomas Langer, Jens Reynders, and Martin Weber, 2007, Framing Effects in Stock Market Forecasts: The Difference Between Asking for Prices and Asking for Returns, Review of Finance 11(2), 325-357. (Link to paper, Link to questionnaire)

Glaser, Markus, and Martin Weber, 2005, September 11 and Stock Return Expectations of Individual Investors, Review of Finance 9(2), 243-279. (Link to paper)

Refereed Publications (national)

Glaser, Markus, and Philipp Schmitz, 2007, Privatanleger am Optionsscheinmarkt, Zeitschrift für Bankrecht und Bankwirtschaft 19(3), 214-230. (Link to paper)

Glaser, Markus, and Martin Weber, 2003, Momentum and Turnover: Evidence from the German Stock Market, Schmalenbach Business Review 55, 108-135. (PDF, 753 KB)

Other Publications

Glaser, Markus, and Martin Weber, 2010, Vertrauen Sie niemandem, der Ihnen erzählt, er wisse, wie sich die Kurse entwickeln“, in A. Kehnel, ed. Kredit und Vertrauen (Reihe Wirtschaft und Kultur im Gespräch 2) (FAZ Buch Verlag, Frankfurt), 87-103, (reviewed Version of: Glaser, Markus, and Martin Weber, 2007, Die Börse als Spiegel des wahren Lebens: Aktienkurse und Aktienrenditen, in M. Weber, ed. Genial einfach investieren (Campus Verlag, Frankfurt), 26-44). (Link to book)

Glaser, Markus, and Martin Weber, 2010, Overconfidence, in H.K. Baker and J. Nofsinger, eds. Behavioral Finance: Investors, Corporations, and Markets (John Wiley & Sons, Hoboken), 241-258. (Link to book)

Glaser, Markus, and Martin Weber, 2009, Financial Literacy und Anlegerverhalten, in K. Schäfer, H.-P. Burghof, L. Johanning, H. F. Wagner and S. Rodt, eds. Risikomanagement und kapitalmarktorientierte Finanzierung: Festschrift zum 65. Geburtstag von Bernd Rudolph (Fritz Knapp Verlag, Frankfurt), 947-967.

Glaser, Markus, and Martin Weber, 2007, Die Börse als Spiegel des wahren Lebens: Aktienkurse und Aktienrenditen, in M. Weber, ed. Genial einfach investieren (Campus Verlag, Frankfurt), 26-44. (Link to book)

Glaser, Markus, and Martin Weber, 2007, Erfolgsstrategien: Und es gibt sie doch?, in M. Weber, ed. Genial einfach investieren (Campus Verlag, Frankfurt), 74-85. (Link to book)

Borgsen, Sina, Markus Glaser, and Martin Weber, 2005, Investition in Small und Mid Caps: Size- oder Diversifikationseffekt?, Forschung für die Praxis Band 16 (Behavioral Finance Group, Universität Mannheim). (Link to book)

Glaser, Markus, Markus Nöth, and Martin Weber, 2004, Behavioral Finance, in D.J. Koehler and N. Harvey, eds. Blackwell Handbook of Judgment and Decision Making (Blackwell Publishing, Malden), 527-546. (Link to book)

Glaser, Markus, and Martin Weber, 2004, Das Anlageverhalten von Discount-Broker-Kunden, Forschung für die Praxis Band 15 (Behavioral Finance Group, Universität Mannheim). (Link to book)

Glaser, Markus, 2003, Investor Overconfidence and Market Outcomes: Empirical and Experimental Evidence, Ph.D. thesis, University of Mannheim. (PDF, 70 KB)

Glaser, Markus, and Martin Weber, 2001, Reich mit Value-Strategien? Überblick über empirische Ergebnisse und die Erklärung des Anlageerfolgs, Forschung für die Praxis Band 11 (Behavioral Finance Group, Universität Mannheim). (Link to book)

Glaser, Markus, 2001, Behavioral Financial Engineering, in F. Eisenführ, T. Langer and M. Weber, eds. Fallstudien zu rationalem Entscheiden (Springer Verlag, Heidelberg), 167-190. (Link to book)

Teile diesen Professor

Nutzungshinweise: Jede natürliche Person darf sich nur mit einer E-Mail Adresse bei WiWi-Online registrieren lassen. Die Nutzung der Daten die WiWi-Online bereitstellt ist nur für den privaten Gebrauch bestimmt - eine gewerbliche Nutzung ist verboten. Eine automatisierte Nutzung von WiWi-Online und dessen Inhalte, z.B. durch Offline-Browser, Download-Manager oder Webseiten etc. ist ausdrücklich strengstens untersagt. Zuwiderhandlungen werden straf- und zivilrechtlich verfolgt.