Jun.-Prof. Dr. Matthias D. Mahlendorf
Doktor - aktiv
Position / Amtsbezeichnung
Assistant Professor
Assistant Professor
Universität
WHU – Otto Beisheim School of Management
WHU – Otto Beisheim School of Management
Fachbereich
Wirtschaftswissenschaften
Wirtschaftswissenschaften
Institut
Accounting and Control Group
Accounting and Control Group
Forschungsbereiche
Management Accounting and Organizational Behavior
Impact of Top Management Teams on Management Accounting Systems
Management Accounting and Organizational Behavior
Impact of Top Management Teams on Management Accounting Systems
Land
Deutschland
Deutschland
Ort / PLZ
56179 Vallendar
56179 Vallendar
Strasse
Burgplatz 2
Burgplatz 2
Telefon
+49-(0)261-6509-482
+49-(0)261-6509-482
Tätigkeit an Business Schools
Veröffentlichungen
Hiller, K., Mahlendorf, M. D., Weber J.: Management accountants’ occupational prestige within the company: A social identity theory perspective, European Accounting Review (forthcoming).
Mahlendorf, M. D. (2013): Allowance for failure – Reducing dysfunctional behavior by innovating accountability practices, Journal of Management and Governance, doi: 10.1007/s10997-013-9276-3.
Schäffer, U., Mahlendorf, M. D., Rehring, J.: Does the interactive use of headquarter Performance Measurement Systems in foreign subsidiaries endanger the potential to profit from local, in: Aus-tralian Accounting Review (forthcoming)
Steinkühler, D., Mahlendorf, M. D., and Brettel, M.: How self-justification indirectly drives escala-tion of commitment – A motivational perspective, in: Schmalenbach Business Review (forthcom-ing).
Mahlendorf, M. D., Wallenburg, C. M.: Public justification and investment in failing projects—The moderating effect of optimistic outcome expectations, in: Journal of Applied Social Psychology, 43(11), 2271-2286.
Mahlendorf, M. D., Rehring, J., Schäffer, U., and Wyszomirski, E. (2012): Influencing foreign sub-sidiary decisions through headquarter Performance Measurement Systems, in: Management De-cision, 50(4), 688-717.
Wagner, S., Lukassen, P., and Mahlendorf, M. D. (2010): Misused and missed use – Grounded theory and objective hermeneutics as methods for research in industrial marketing, in: Industrial Marketing Management, 39(1), 5-15. Nutzungshinweise: Jede natürliche Person darf sich nur mit einer E-Mail Adresse bei WiWi-Online registrieren lassen. Die Nutzung der Daten die WiWi-Online bereitstellt ist nur für den privaten Gebrauch bestimmt - eine gewerbliche Nutzung ist verboten. Eine automatisierte Nutzung von WiWi-Online und dessen Inhalte, z.B. durch Offline-Browser, Download-Manager oder Webseiten etc. ist ausdrücklich strengstens untersagt. Zuwiderhandlungen werden straf- und zivilrechtlich verfolgt.