Prof. Ph. D. David Seidl

Professor - aktiv

Position / Amtsbezeichnung
Ordinarius
Universität
Universität Zürich
Fachbereich
Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Institut
Institut für Organisation und Unternehmenstheorien
Arbeitsbereiche
Organisation und Management
Forschungsbereiche
Corporate Governance
Organisationstheorie
Strategy as Practice
Strategieberatung
Land
Schweiz
Ort / PLZ
8006 Zürich
Strasse
Universitätsstrasse 84
Telefon
+41/44/634 37 50
FAX
+41/44/634 37 49

Autorentätigkeiten

Books

Seidl, D. (2005) Organisational Identity and Self-transformation. An Autopoietic Perspective. Aldershot: Ashgate (Reviewed in Organization 14(1): 147-150 and in Organizations Studies 31(01): 109-122)

Seidl, D. and Becker, K.H. (eds.) (2005) Niklas Luhmann and Organization Studies. Copenhagen und Malmö: Copenhagen Business School Press and Liber. (Reviewed in Organization Studies 28(1): 117-120 and in Academy of Management Review32(3): 991-993, in Soziale Systeme 12 (1): 161-165, In Emergence: Complexity and Organization 10(1): 89-91)

Seidl, D., Kirsch, W. und Linder, M. (eds.) (2005) Grenzen der Strategieberatung. Ein Dialog zwischen Wissenschaft, Beratung und Klienten. Bern: Haupt. (Reviewed in Harvard Business Manager November 2005: 127)

Kirsch, W., Seidl, D. and van Aaken, D. (2007) Betriebswirtschaftliche Forschung: Grundlagenfragen und Anwendungsorientierung. Stuttgart: Schäffer-Poeschel. (Nominated for the best-textbook award of the German Academic Association for Business Research (VHB) 2008)

Kirsch, W., Seidl, D. und van Aaken, D. (2009) Unternehmensführung. Eine evolutionäre Perspektive. Stuttgart: Schäffer-Poeschel

Golsorkhi, D., Rouleau, L., Seidl, D. and Vaara, E. (eds.) (2010) Cambridge Handbook of Strategy-as-Practice. Cambridge: Cambridge University Press (forthcoming)

Ricken, B. and Seidl, D. (in preparation) Unsichtbare Strukturen: Wie sich soziale Netzwerke im Unternehmen nutzen lassen. Gabler: Wiesbaden.

Kirsch, W., Seidl, D. and van Aaken, D. (in preparation) Evolutionäre Organisationstheorie. Eine konstruktivistische und radikalpluralistische Theoriekonzeption.

Veröffentlichungen

Articles in Journals

Hendry, J. and Seidl, D. (2003) “The structure and significance of strategic episodes: social systems theory and the routine practices of strategic change”. Journal of Management Studies 40 (1): 175-196.

Seidl, D. and Becker, K.H. (2006) “Organisations as distinction generating and processing systems. Niklas Luhmann's contribution to Organisation Studies”. Organization 13 (1): 9-35.

Seidl, D. (2007) “General strategy concepts and the ecology of strategy discourses: A systemic-discursive perspective”. Organization Studies 28: 197-218.

Jarzabkowski, P. Balogun, J. and Seidl, D. (2007) „Strategizing: The Challenges of a practice perspective” Human Relations 60: 5-27.

Seidl, D. (2007) „The Dark Side of Knowledge”. Emergence: Complexity & Organization 9: 13-26.
Seidl, D. (2007) Standard Setting and Following in Corporate Governance: An Observation-Theoretical Study of the Effectiveness of Governance Codes” Organization 14: 705-727.

Becker, K.H. and Seidl, D. (2007) “Different Kinds of Openings of Luhmann's Systems Theory – A Reply to la Cour et al.” Organization 14: 939-944.

Seidl, D. and van Aaken, D. (2007) “Praxistheorie vs. Systemtheorie: Alternative Perspektiven der Beratungsforschung“. Arbeit 16: 177-190.

Jarzabkowski, P. and Seidl, D. (2008) „The Role of Meetings in the Social Practice of Strategy”. Organization Studies 29: 1391-1426.

Mohe, M. and Seidl, D. (2008) “Wieso scheitern Beratungsprojekte? Eine kritische Analyse”. Wirtschaftswissenschaftliches Studium 37: 419-424.

Seidl, D. (2009) “Kollektive Entscheidungen und soziale Komplexität. Ein Kommentar vor dem Hintergrund der Entscheidungsforschung in der Betriebswirtschaftslehre“. Soziale Systeme 15: 46-53.

Nicolai, A. and Seidl, D. (forthcoming) “That’s Relevant! Towards a Taxonomy of Practical Relevance”. Organization Studies.

Mohe, M and Seidl, D. (forthcoming) “Theorizing the client-consultant relationship from the perspective of social-systems theory”. Organization.

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