a.o. Univ.-Prof. Mag. Dr. Elfriede Penz
Professor - aktiv
Universität
Wirtschaftsuniversität Wien
Wirtschaftsuniversität Wien
Institut
Institute for International Marketing Management
Institute for International Marketing Management
Arbeitsbereiche
Global Consumer Behaviour
Global Consumer Behaviour
Land
Österreich
Österreich
Ort / PLZ
1020 Wien
1020 Wien
Strasse
Welthandelsplatz 1
Welthandelsplatz 1
Telefon
+43-1-31336-5102
+43-1-31336-5102
FAX
+43-1-31336-90 5102
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Auszeichnungen und Ehrungen
Award for Innovative Teaching at WU (Virtual Seminar), 2008
Outstanding Paper in Marketing awarded by Emerald LiteratiNetwork, 2005 (Qualitative Marketing Research: An International Journal, Vol 8, Iss 1, 2005)
Best Paper Award at AIB/UK, Manchester, 2006
Erste Bank Preis für Zentraleuropaforschung (CEE), 2004
Winner of the Special Session Award for the Global & Societal Issues Track, AMA Winter Educators' Conference, Houston, USA, 2002
Veröffentlichungen
Penz, Elfriede, Hogg, Margaret K.. Forthcoming. The role of mixed emotions in consumer behaviour: Investigating ambivalence in consumers’ experiences of approach-avoidance conflicts in online and offline settings. European Journal of Marketing
2010
Molina, Francisco José, Sinkovics, Rudolf, Penz, Elfriede, López, Esther. 2010. Comunidades online, comunidades virtuales y mundos virtuales: una revisión teórica y aplicación empresarial. investigación y marketing (i&m) junio (107): 40-44.
2009
Sinkovics, Rudolf, Penz, Elfriede. 2009. Social Distance between Residents and International Tourists - Implications for International Business. International Business Review 18 (5): 457-469.
Hofmann, Eva, Penz, Elfriede, Kirchler, Erich. 2009. The 'Whys' and 'Hows' of ethical investment: Understanding an early-stage market through an explorative approach. Journal of Financial Services Marketing 14 (2): 102-117.
Sinkovics, Rudolf, Penz, Elfriede, Molina Castillo, Francisco Jose. 2009. Qualitative Analyse von Online Communities für Neuproduktentscheidungen. Der Markt. Zeitschrift für Absatzwirtschaft und Marketing 48 (188): 61-72.
Penz, Elfriede, Schlegelmilch, Bodo B., Stöttinger, Barbara. 2009. Voluntary purchase of counterfeit products: empirical evidence from four countries. Journal of International Consumer Marketing 21 (1): 67-84.
2008
Penz, Elfriede, Stöttinger, Barbara. 2008. Original brands and counterfeit brands - do they have anything in common?. Journal of Consumer Behaviour 7 (2): 146-163.
Meier-Pesti, Katja, Penz, Elfriede. 2008. Sex or gender? Expanding the sex-based view by introducing masculinity and femininity as predictors of financial risk taking. Journal of Economic Psychology 29 (2): 180-196.
Penz, Elfriede, Stöttinger, Barbara. 2008. Corporate image and product similarity– getting counterfeits closer to the consumers’ pocketbook. Psychology and Marketing 25 (4): 352-381.
Sinkovics, Rudolf, Penz, Elfriede, Ghauri, Pervez. 2008. Enhancing the trustworthiness of qualitative research in international business. Management International Review (MIR) 48 (6): 689-714.
2007
Penz, Elfriede. 2007. Paradoxical effects of the Internet from a consumer perspective. Critical Perspectives on International Business 3 (4): 364 -380.
2006
Penz, Elfriede. 2006. Researching the socio-cultural context: putting social representations theory into action. International Marketing Review 23 (4): 418-437.
Sinkovics, Rudolf, Penz, Elfriede. 2006. Empowerment of SME websites - development of a web-empowerment scale and preliminary evidence. Journal of International Entrepreneurship 3 (4): 303-315.
2005
Sinkovics, R.R., Penz, E., Ghauri, P.N.. 2005. Analysing qualitative data in international marketing research. Qualitative Market Research, 8, 1, 9-38
2004
Penz, E., Meier-Pesti, K. Kirchler, E.. 2004. It's practical, but no more controllable: social representations of the electronic purse in Austria. Journal of Economic Psychology, 25, 771-787
2003
Stöttinger, B., Penz, E.. 2003. The Demand for Counterfeits: Are Consumers across Borders Triggered by the same Motives?. Akademija MM, 6, 10, 81-90
2002
Schlegelmilch, B.B., Penz, E.. 2002. Knowledge Management in Marketing. The Marketing Review, 3, 5-19 Nutzungshinweise: Jede natürliche Person darf sich nur mit einer E-Mail Adresse bei WiWi-Online registrieren lassen. Die Nutzung der Daten die WiWi-Online bereitstellt ist nur für den privaten Gebrauch bestimmt - eine gewerbliche Nutzung ist verboten. Eine automatisierte Nutzung von WiWi-Online und dessen Inhalte, z.B. durch Offline-Browser, Download-Manager oder Webseiten etc. ist ausdrücklich strengstens untersagt. Zuwiderhandlungen werden straf- und zivilrechtlich verfolgt.