Dr. Jochen Becker

Doktor - aktiv

Position / Amtsbezeichnung
Assistant Professor
Universität
Technische Universität München
Arbeitsbereiche
Marketing & Financial Communication
Forschungsbereiche
Wertorientiertes Beziehungsmanagement
Wirkung von Marketingkenngrößen auf den Unternehmenserfolg
Finanzmarktkommunikation
Land
Deutschland
Ort / PLZ
74072 Heilbronn
Strasse
Bahnhofstraße 1
Telefon
07131 645636-78

Veröffentlichungen

Begutachtete Beiträge in Konferenzbänden

Customer Equity and Systematic Stock Price Risk, in: Abstract Proceedings of the 16th Annual AMA Frontiers in Services Conference, San Francisco, CA, USA, 04.-07. Oktober 2007 (zus. mit Tomás Bayón).

Behavioral and Monetary Effects of Capacity Driven (Dis)Services in the Airline Industry: Why Revenue Management Systems are due for Change, in: Abstract Proceedings of the 14th Annual AMA Frontiers in Services Conference, Tempe, AZ, USA, 06.-09. Oktober 2005 (zus. mit Tomás Bayón und F. v. Wangenheim).

Customer Equity as a Predictor of Stock Price Performance: An Investigation in the Financial and Telecommunication Services Industries, in: CD-Rom Proceedings of the 34th European Marketing Academy Annual Conference (EMAC), Mailand, Italien, 24.-27. Mai 2005 (zus. mit Tomás Bayón).

Customer Equity as a Predictor of Stock Performance: An Investigation in the Banking and Telecommunication Industries, in: Abstract Proceedings of the 13th Annual AMA Frontiers in Services Conference, Miami, FL, USA, 27.-31. Oktober 2004 (zus. mit Tomás Bayón).

Managing Customer Relationships as Portfolios of Real Options, in: Abstract Proceedings of the 13th Annual AMA Frontiers in Services Conference, Miami, FL, USA, 27.-31. Oktober 2004 (zus. mit Tomás Bayón).


Beiträge in sonstigen Sammelwerken

Customer Equity als Prädiktor der Aktienkursperformance, in: Bauer, H.H., Stokburger, G., Hammerschmidt, M., (Hrsg.): Marketing Performance, Wiesbaden 2006, S. 158-165 (zus. mit Tomás Bayón).

Kundenbindungsflexibilitäten als Realoptionen: Konzept, Modellierung und Implikationen für das E-Banking, in: Petzel. E. (Hrsg.): E-Finance, Wiesbaden 2005, S. 565-580 (zus. mit Tomás Bayón).


Arbeitspapiere

Customer Equity and Stock Return: Does the Ultimate Marketing Metric Really Matter?, Working Paper heilbronn business school, Juni 2008 (zus. mit Tomás Bayón).

Brand Valuation:How financial analysts account for brand equity, Working Paper Heilbronn business school, Mai 2008 (zus. mit Florian v. Wangenheim).

Longitudinal Effects of Capacity Driven (Dis)Services, Working Paper 39/2005, International University in Germany, School of Business Administration, Dezember 2005 (zus. mit Tomás Bayón).

Customer Equity and Stock Performance: Approach and First Results, Working Paper 25/2004, International University in Germany, School of Business Administration, Dezember 2004 (zus. mit Tomás Bayón).

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