Die Entwicklung erfolgreicher Geschäftsstrategien zählt zu den zentralen Aufgaben einer Führungskraft. Auch die kontinuierliche Weiterentwicklung strategischer Planung ist angesichts des steigenden Wettbewerbsdruck und der sich stetig verändernden Rahmenbedingungen unerlässlich. Doch welche Möglichkeiten hat ein Unternehmen, wenn es strategische Wettbewerbsvorteile erzielen will? Wo liegen in unserem zunehmend globalisierten Markt gewinnbringende Möglichkeiten verborgen? Welche Strategien haben realistische Aussichten auf Erfolg?
The Bringing Technology to Market program has been designed to provide managers in technology-driven B2B markets with the knowledge and concepts they need to develop growth plans and mitigate risk. Responding to the demands of the global business world, the three program modules will comprise an international group of participants and be run in the three major business regions of the United States, China, and Europe.
Being an effective strategist requires a broad set of skills so that you can identify the right course of action and communicate it impactfully. Solid Growth – Winning with Business Strategies will develop and strengthen these skills
In an era of rising economic nationalism and intensifying geopolitical rivalries, leaders must sharpen their ability to track and assess global developments—enhancing their geopolitical radar to identify both risks and opportunities. This program offers a comprehensive journey through international relations, power dynamics, and global trends, equipping participants with the insights and strategic tools needed to navigate an increasingly complex world order.






