Vollprofessor - Prof. Dr. Christoph Hienerth
Professor - aktiv
Position / Amtsbezeichnung
Lehrstuhlinhaber
Lehrstuhlinhaber
Universität
WHU – Otto Beisheim School of Management
WHU – Otto Beisheim School of Management
Fachbereich
Wirtschaftswissenschaften
Wirtschaftswissenschaften
Institut
Innovation and Entrepreneurship Group
Innovation and Entrepreneurship Group
Arbeitsbereiche
Unternehmertum und Existenzgründung I
Unternehmertum und Existenzgründung I
Forschungsbereiche
Identification and development of opportunities
Entrepreneurship in open and user innovation settings
Entrepreneurial risk and uncertainty
Corporate Entrepreneurship
Business ecosystems and new business models
Social Entrepreneurship
Identification and development of opportunities
Entrepreneurship in open and user innovation settings
Entrepreneurial risk and uncertainty
Corporate Entrepreneurship
Business ecosystems and new business models
Social Entrepreneurship
Land
Deutschland
Deutschland
Ort / PLZ
56179 Vallendar
56179 Vallendar
Strasse
Burgplatz 2
Burgplatz 2
Telefon
+49-(0)261-6509-261
+49-(0)261-6509-261
Sekretariat
+49-(0)261-6509-261
+49-(0)261-6509-261
Tätigkeit an Business Schools
Veröffentlichungen
1. Keinz, Peter; Hienerth, Christoph; Lettl, Christopher. 2012. Designing the Organization for User-driven Innovation. Journal of Organizational Design. Forthcoming.
2. Hienerth, Christoph; Lettl, Christopher. 2011. Exploring How Peer Communities Enable Lead User Innovations to Become Standard Equipment in the Industry: Community Pull Effects. Journal of Product Innovation Management, 28(1): 175-195.
3. Hienerth, Christoph ; Keinz, Peter ; Lettl, Christopher. 2011. Exploring the Nature and Implementation Process of User-Centric Business Models. Long Range Planning, 44 (5-6): 344-374.
4. Lettl, C., Hienerth, C., Gemuenden, H.G. 2008. Exploring how lead users develop radical innovation: Opportunity recognition and exploitation in the field of medical equipment technology. IEEE Transactions on Engineering Management, Vol. 55(2): 219-233.
5. Doemoetoer, Rudolf, Franke, Nikolaus, and Hienerth, Christoph. 2007. What a Difference a DV makes. The Impact of Conceptualizing the Dependent Variable in Innovation Success Factor Studies. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB) (2): 23-46.
6. Baldwin, Carliss, Hienerth, Christoph, and von Hippel, Eric. 2006. How user innovations become commercial products: a theoretical investigation and case study. Research Policy. A Journal Devoted to Research Policy, Research Management and Planning 35 (9): 1291-1313.
7. Hienerth, Christoph, and Keßler, Alexander. 2006. Measuring Success in Family Businesses: The Concept of Configurational Fit. Family Business Review 19 (2): 115-134.
8. Franke, Nikolaus, and Hienerth, Christoph. 2006. Prädikatoren der Qualität von Geschäftsideen: Eine empirische Analyse eines Online-Ideen-Forums. Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB) (4): 47-68.
9. Hienerth, Christoph. 2006. The commercialization of user innovations: the development of the rodeo kayak industry. R&D Management 36 (3): 273-294. Nutzungshinweise: Jede natürliche Person darf sich nur mit einer E-Mail Adresse bei WiWi-Online registrieren lassen. Die Nutzung der Daten die WiWi-Online bereitstellt ist nur für den privaten Gebrauch bestimmt - eine gewerbliche Nutzung ist verboten. Eine automatisierte Nutzung von WiWi-Online und dessen Inhalte, z.B. durch Offline-Browser, Download-Manager oder Webseiten etc. ist ausdrücklich strengstens untersagt. Zuwiderhandlungen werden straf- und zivilrechtlich verfolgt.